Tréningek, képzések
Bizonyított tény, hogy a csapatmunka nagyban szerepet játszik egy cég/intézmény sikerességében.
Egy vállalat számára sokat jelenthet a munkatársak szaktudása, felkészültsége, azonban a hatékonyság megduplázódik, ha az emberek a csapatépítés révén konstruktívan dolgoznak együtt, egy csapatban. Lehet, hogy Önök is találkoztak már olyan munkahellyel, ahol a sok munka miatt az alkalmazottak nem, vagy nagyon kis mértékben figyeltek egymásra. A személyes emberi kapcsolatok hiánya, vagy azok felületessége hosszú távon kiégéshez (burnout) vezethet.
A személyiségfejlesztő tréningek hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak emberi kapcsolatai javuljanak, így a konfliktusok gyakorisága csökken, a kiégés jelei a munkahelyen kevéssé mutatkoznak.
A témában folytatott kutatások azt bizonyítják, hogy az egyén mérhető eredményeinek mindössze 15%-a adódik a technikai tudásból és 85 %-a az emberi érintkezéseknek köszönhetően.
Pontos képet kapnak arról, hogy milyen személyiségtípusokkal dolgoznak együtt, őket hogyan lehet kezelni. A tréningekben a következő témák jelennek meg:
Alkalmazkodási képesség, Csapatkohézió erősítése és bizalomépítés, Döntéshozatal, Együttműködés, Helyzetfelismerés és kreativitás, Időgazdálkodás, Kommunikáció
Konfliktuskezelés, Önbizalom és motiváció, Önismeret, Problémamegoldás, Vezetői készségfejlesztés.
-
Az 1 napos workshoppokon vagy a 2-3 napos képzésen, a résztvevők olyan kompetenciafejlesztő tanulási folyamaton (tréningek keretén belül) tesztelhetik saját, illetve csapattársuk szociális kompetenciát, ahol a tudás mellett élményeket, tapasztalatokat is szerezhetnek saját működésükkel és a másokkal való együttműködés kapcsán.
-
Pedagóguscsoportok, iskolai tantestületek, vagy óvodapedagógusoknak szóló képzések eredményessége a módszertan, a kompetenciafejlesztés az oktatás/nevelés világában jártas szakemberek személyiségfejlesztésének és szakmai fejlesztésének ötvözetén múlik.
Az alábbi témákban tudok trénerként, szakértőként a csapat, tantestület, pedagógus csoport képzésében, továbbképzésében segíteni:
-
Az indoor csapatépítő tréning célja, hogy megismertesse a résztvevőkkel a csapattá válás folyamatát, a hatékonyan működő csapat jellemzőit, a hatékony kommunikációt csoporton belül illetve a motiváció lehetőségeit.
-
Csapatépítő program - együttműködés fejlesztés (Nyerő csapat-csapatéptő tréning, és a Kell egy jó csapat!-csapatépítő nap)
-
Csapatépítő program - önismeret és társismeret témában (színes személyiségek titka-csapatépítő program)
-
Csapatépítő program - tedd magasra a lécet! (céltervezés, hogyan jutok A-ból B-be)
-
Outdoor csapatépítő program célja a pihenés aktív formáján keresztül történő szórakoztatáson túl-az, hogy minden csapattag pontos képet kapjon saját és társai fizikai állóképességéről, ügyességéről, alkalmazkodó- és koncentráló-képességéről, valamint a csapatszellemről. Mindez természetes körülmények között zajlik, ahol a csapattagok (minimális technikai segítség mellett) csak önmagukra és társaikra számíthatnak, és sokszor nem mindennapi körülmények között kell számot adniuk rátermettségükről. A végrehajtás során előtérbe kerül a társak közötti együttműködés, a hatékony munka- és tevékenység-szervezés, valamint a segítségnyújtás.
-
Tréningek:
-
Eredményesség és hatékonyság a pedagógus pályán (8 tényezős modell az eredményességért)
-
Bizalom a tanteremben (önbizalom, társas bizalom, szervezeti bizalom fejlesztése)
-
Eredményes kommunikáció a munkában és a magánéletben - a hatékony kommunikáció folyamata (üzenetek megfogalmazása, delegálás, ütemezés, számonkérés)
-
Tehetségfelismerés, tehetségfejlesztés az óvodában vagy az iskolában
-
Tevékenységközpontú pedagógiák, élménypedagógia és módszertan
-
Természettudományos kompetenciafejlesztés alapjai - módszerek és technikák
-
Időtervezés, eredményes időgazdálkodás (A fontos céllal kezdj!)
-
Érzelmi intelligencia fejlesztés, empatikus kommunikáció
-
Önismereti tréning - személyiségtípusok és működési motivációk
Minden tréning és workshop esetében az elmélet mellett a gyakorlatorientált képzésekben hiszek,
így gyakorlatias problémafeladatokon, kooperációs gyakorlatok és játékos feladatokon keresztül
sajátítják el a résztvevők a szükséges tudást.
2005 óta több mint 2800 óra továbbképzést, tréninget tartottam pedagógusoknak, nonprofit egyesületeknek, cégek alkalmazottainak a személyiségfejlesztés különböző területein,
vagy a pedagógia/módszertan témaköreiben.
Amennyiben valamelyik képzéssel, témával kapcsolatban kérdése van, keressen bizalommal az alábbi e-mail címen: gkiss88@gmail.com
Kamasz tréningek, Kamaszoknak szóló programok
KÖRNYEZETI NEVELÉSI TÉMÁK 4-8. OSZTÁLYOSOK SZÁMÁRA:
• Az év védett értékei - Erdők, mezők élővilága az erdei iskola körül
• Tájértékek, természeti értékek Hazánkban
• A talaj összetételének-, levegő porszennyezettségének vizsgálata, látványos kísérletek, Kőzetek, ásványok, ősmaradványok vizsgálata
• A kultúrtörténet (koronázási ékszereink) ásványtani alapjai
• Mesék, mondák különös lényei és a geológia (sárkányok, sellők, óriások, törpék, lidércek, küklopsz, kígyókő, Szent László pénze, mitológiai lények) és geológiai, földtani magyarázatuk.
• Kőzetek és a művészetek kapcsolata (festékásványok, a márvány kultúrtörténete, építő és díszítő kövek)
• A hegységek kialakulása, kőzetei (vulkánok, vulkáni kőzetek, vulkánkitörés modellezése, kísérlet)
CSAPATÉPÍTŐ FELADATOK:
A Nyerő csapatok 7 tényezőjének megismerése:
1.Személyes kapcsolat - kölcsönös függés, 2. Közös célok – közös eredmények, 3. „Mi tudat”, csoport név, 4. Együttes tevékenység, 5. Szerepek kialakulása, 6. Szokások, hagyományok, 7. Csoportnorma - a bizalom
|