|
ELŐADÁSOK:
2001. május
|
A Magyar Tudományos Akadémia, szegedi dísztermében
|
(Javaslat tanösvény létrehozására Biatorbágyon)
|
2002. április
|
Budajenő, Regionális Pedagógus Továbbképző program
|
|
2002. július
|
VIII. Nemzetközi Környezetvédelmi Szakmai Diákkonferencia, Mezőtúr
|
(A természet a legjobb tanterem… A komplex természetszemlélet kialakítása az erdei iskolában)
|
2002. július
|
Kutató Diákok Országos Szövetségének Kutatótábora, Káptalanfüred
|
|
2002. nov. |
A Magyar Állami Földtani Intézet Oktatási és Közművelődési Szakosztályának ülése, Debrecen
|
(Geológia oktatásának lehetőségei az erdei iskolában) |
2005. október
|
Budapest, Kutató Diákvezetők II. Országos Konferenciája
|
(Miben különbözik a tudományos előadás egy iskolai referátumtól?)
|
2006. június |
Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Doktori Iskola és a Magyar Szociológiai Társaság nemzetközi konferenciája - Uiversity students in the 19-21 centuries" - „Egyetemi hallgatók a 19-21. században" |
(Hogyan lehet megalapozni a középiskolában az egyetemi sikerességet?) |
2006. október |
Kutató Tanárok I. Tudományos Konferenciája, Karcag
|
(A környezeti kompetencia fejlesztésének lehetőségei az erdei iskolában)
|
2006. november
|
Ökoiskolák V. Országos Konferenciája
|
(A környezeti kompetenciák fejlesztésének lehetőségei)
|
2007. mácius |
Tudományok a környezeti nevelésért c. konferencia - Nyugatmagyarországi Egyetem, Sopron |
(Környezeti kompetenciák az iskolában)
|
2007. április |
Széchényi Egyetem, Győr |
A környezettudatos életstílus meghonosítása a Széchényi Egyetemen |
2007. április |
Curie Környezetvédelmi verseny, Szolnok |
a környezeti kompetenciák fejlesztésének lehetőségei |
2007. október |
Kutató Tanárok II. Tudományos Konferenciája, Győr |
Kiss Gábor: A környezeti ismeretrendszer vizsgálata 12-13 éves tanulók körében |
2018. április
2018. május
2018. szeptember
2018. szeptember
2018. október
|
Az EKE OFI Tudásmenedzsment Igazgatóságának fejlesztési tevékenységei az iskola világában
Miért szépek a magashegységek?
Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet fejlesztései (Szolnok, Kaposvár, Békéscsaba)
Miért szép Európa 10 legszebb nemzeti parkja?
Szemléletváltás az SNI tanulók tanításának figyelembe vételével
|
Kiss Gábor: Az EKE OFI Tudásmenedzsment Igazgatóságának fejlesztési tevékenységei az iskola világában
Kiss Gábor: Miért szépek a magashegységek?
Kiss Gábor: Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet fejlesztései az előadás elérhető: itt.
Kiss Gábor: Európa 10 legszebb nemzeti parkja
Oktatási Hivatal Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ - GYÓGYPEDAGÓGIAI KONFERENCIA 2018.
|
2020. augusztus
2020. szeptember
|
Miért szép a természetvédelem?
Miért szépek a vizes élőhelyek?
|
Gyöngyvirág Természetbarát Egyesület
Gyöngyvirág Természetbarát Egyesület
|
KONFERENCIA SZERVEZÉS:
PUBLIKÁCIÓK:
KÖNYVEK:
-
KISS GÁBOR (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Földünk és környezetünk 10. tanulói segédanyag, Educatio Kht. Budapest, 1-97.
-
KISS GÁBOR (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Földünk és környezetünk 10. tanári útmutató, Educatio Kht. Budapest, 1-81.
-
KISS GÁBOR - BORBÁS KRISZTINA (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Földrajz 7. tanulói segédanyag, Educatio Kht. Budapest 1-80.
-
KISS GÁBOR - BORBÁS KRISZTINA (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Földrajz 7. tanári útmutató, Educatio Kht. Budapest , 1-76.
-
KISS GÁBOR - GÁVRIS ÉVA (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 5. tanulói segédanyag, Educatio Kht. Budapest 1-81.
-
KISS GÁBOR - GÁVRIS ÉVA (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 5. tanári útmutató, Educatio Kht. Budapest, 1-80.
-
KISS GÁBOR - GÁVRIS ÉVA (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 6. tanulói segédanyag, Educatio Kht. Budapest 1-99
-
KISS GÁBOR - GÁVRIS ÉVA (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 6. tanári útmutató, Educatio Kht. Budapest, 1-80.
-
KISS GÁBOR - LAGZI LÁSZLÓ szerk. (2006): Kutató Tanárok Tudományos Közleményei, 2006.
-
Csermely Péter- KISS GÁBOR - Ujvárossy Andrea: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest 2008.
-
KISS GÁBOR szerk. (2008): Kutató Tanárok Tudományos Közleményei, 2007-2008.
-
KISS GÁBOR (2015): Eredményes életvezetési gyakorlatok kiskönyve Fürkész Holding Kft., Budapest
-
Iszlai Ádám – KISS GÁBOR: Környezeti nevelési gyakorlatok Kis zöld könyve, Fürkész Holding Kft, Budapest.
-
KISS GÁBOR (2015): Évtervező füzet, Fürkész Holding Kft., Budapest
-
KISS GÁBOR (2014): Egyedi tájértékek Dobogókő - Hegytető, kirándulásvezető füzet, Fürkész Holding Kft., Budapest.
-
KISS GÁBOR (2016): Önkéntesség falun - városban, Szívességek és adományok a hétköznapokban, Fürkész Holding Kft., Budapest
CIKKEK, TANULMÁNYOK:
-
KISS GÁBOR (2000): Tavaszi virágkoszorú a Nyakaskő körül, Biatorbágyi Krónika, X./ 5. sz p. 27.
-
KISS GÁBOR (2000): Természeti értékek Biatorbágyon I. Állattani megfigyelések, Biatorbágyi Krónika, X. évfolyam, 9. szám, p. 25.
-
KISS GÁBOR (2000): Természeti értékek Biatorbágyon II. Száz érték a Százlépcsőn, Biatorbágyi Krónika, XI. évfolyam, 1. szám, p. 30.
-
KISS GÁBOR (2001): Erdei iskola, a komplex természetszemlélet kialakításáért Biatorbágyon, A Biológia tanítása, Mozaik, Szeged IX. évf. 3. sz. pp. 11-16.
-
KISS GÁBOR (2001): Természetvédelmi területünk a Bolha-hegy, Biatorbágyi Krónika, XI./4. p. 22.
-
KISS GÁBOR (2001): A virágtalan növények világa, Biatorbágyi Krónika, XI/ 7. szám, pp. 10-11.
-
KISS GÁBOR (2001): Talajok, talajtípusok a Tétényi-fennsíkon, Biatorbágyi Krónika, XI/8. p. 15.
-
KISS GÁBOR (2001): A természet a legjobb tanterem, Biatorbágyi Krónika, XI. évf. 12. szám p. 18.
-
KISS GÁBOR (2002): Honismeret és természetvédelem az erdei iskolában, HONISMERET c. folyóirat, XXX. évf. 1. szám pp 18-21.
-
KISS GÁBOR (2002): A néphagyományok és a környezeti nevelő, A Biológia tanítása, Mozaik Kiadó, Szeged X. évfolyam 2. szám, pp. 25-30.
-
KISS GÁBOR (2002): KÖRTE 5. osztály - Hon. és népismeret, Gyakorlati ismeretek - Munkatankönyv, Kézirat Kaposvár, pp. 1 - 135.
-
KISS GÁBOR (2003): KÖRTE 6. osztály - Környezetegészségtan és természeti értékek - Munkatankönyv, Kézirat Kaposvár, pp. 1 - 108.
-
KISS GÁBOR (2002): A hatékony környezeti nevelés - oktatás lehetőségei, komplex természetszemlélet fejlesztése az erdei iskolában, VIII. Országos Felsőoktatási Körny.tud. Diákkonf. Abstract kötet, Veszprém p. 153.
-
KISS GÁBOR (2002): A természet a legjobb tanterem… - A komplex természetszemlélet kialakítása az erdei iskolában VIII. Nemzetközi Környezetvédelmi Szakmai Diákkonferencia Abstract kötet, Mezőtúr p. 39.
-
KISS GÁBOR (2002): Ahogyan ma tanítunk, olyan lesz a holnap, Spiritus, a kaposvári egyházmegye lapja, 4. évf. 2. szám, június pp. 8-9.
-
KISS GÁBOR (2003): KÖRTE, Integrált környezeti nevelési és oktatási tantárgyprogram. IUCN Környezeti Nevelési Programiroda Hírlevele, pp 8-9.
-
KISS GÁBOR (2006): A hatékony környezeti nevelés lehetőségei - Kompetenciafejlesztés és környezeti nevelés, XII. Nemzetközi Környezetvédelmi és Településfejlesztési Diákkonferencia Abstract kötet, Mezőtúr p. 41.
-
KISS GÁBOR (2006): Hogyan lehet megalapozni a középiskolában az egyetemi sikerességet? University students in the 19-21 centuries" - „Egyetemi hallgatók a 19-21. században" c. konferencia összefoglaló kötete Pécs,
-
KISS GÁBOR (2006): A környezeti kompetencia fejlesztésének lehetőségei az erdei iskolában, Kutató Tanárok Tudományos Közleményei 2006, pp. 136- 145.
-
Kutató Diákok Országos Szövetsége - 10 éves jubileumi évkönyv, 2006., Budapest pp. 104-105.
-
KISS GÁBOR (2006): Hogyan alapozható meg a középiskolában az egyetemi sikeresség? A Biológia tanítása, XIV. 4. szám, Mozaik Kiadó Szeged pp. 3-12.
-
Kiss Gábor (2007): Hogyan segíti a környezeti ismeretrendszer a környezeti nevelést? In: Márföldi Anna szerk. Tudománnyal a környezeti nevelésért Konferencia összefoglaló kötet Sopron, 2007. nov 8-9. pp. 25-37.
-
KISS GÁBOR (2007): Kutató tanárok gondolatai a tehetséggondozásról - Interjú Dr. Gambár Katalin és Dr. Táborosi Zsuzsannával - Magyar Tudomány folyóirat, A Jövő tudósai, 2007/5. 662-666. Akaprint Kft, Budapest
-
KISS GÁBOR (2007): Kutató középiskolások kompetenciafejlődése, Tehetség - 2007/2. szám, Magyar Tehetséggondozó Társaság kiadványa, Bp., 3-4. oldal
-
KISS GÁBOR (2008): A környezeti ismeretrendszerrel akpcsolatos tévképzetek - A Biológia tanítása, XVI. évfolyam 4. szám, Mozaik Kiadó Szeged pp. 8-15.
-
KISS GÁBOR (2008): A környezeti ismeretrendszer vizsgálata 12-13 éves tanulók körében - In: KISS GÁBOR szerk. (2008): Kutató Tanárok Tudományos Közleményei, 2007-2008. pp. 114 - 125.
-
KISS GÁBOR (2008): A környezeti ismeretrendszer vizsgálata - In: Perjés istván-Ollé János szerk. (2008): Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra. sikeres iskola VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest 2008 nov. 13-15, MTA. 193 p.
-
KISS GÁBOR (2008): Hogyan segíti a környezeti nevelés a természet-megismerési kompetencia fejlesztését? In: Györgyné Koncz Judit szerk. Kompetencia-Fejlesztés-Érték, Károli Egyetemi Kiadó, Budapest 2008. pp. 69-83.
-
KISS GÁBOR (2008): Kutató középiskolások kompetenciafejlődése, Tehetség Különszám- A magyar Tehetséggondózó Társaság Kiadványa, pp. 24-26.
-
KISS GÁBOR (2012): Egészséges életmódra nevelés az iskolában - Egészségnap mint témanap - A Biológia tanítása, XX. évfolyam 4. szám, Mozaik Kiadó, Szeged. pp. 12-22.
-
KISS GÁBOR (2013): Miért szépek a sziklagyepek? A Biológia tanítása, 2013/ 2. szám, Mozaik Kiadó, Szeged. pp. 27-34
-
KISS GÁBOR (2014): Pedagógusok eredményességről alkotott képének vizsgálata, XIV. Neveléstudományi Konferencia, Debrecen Abstract kötet p. 461.
-
KISS GÁBOR (2014): A környezetpedagógia aktuális kérdése: A tanulói ismeretrendszer vizsgálata a környezeti egészség témakörében, XIV. Neveléstudományi Konferencia, Debrecen összefoglaló kötet p. 298.
PUBLIKÁCIÓK AZ INTERNETEN:
-
http://www.prof.iif.hu/konkomp - Hírek, cikkek tanulmányok: "Játszva tanulunk és jobb, mint az iskola!" - tanulói attitűdváltozás az erdei iskolában
-
http://www.prof.iif.hu/konkomp: KÖRTE, Integrált környezeti nevelési és oktatási tantárgyprogram A Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda Hírlevele, 2002. dec.
-
http://www.kuttanar.hu/uj/dokumentumok/Kiss%20Gabor_karcag.doc
-
A környezeti kompetencia fejlesztésének lehetőségei az erdei iskolában
-
A kutató diák nem pedálgép - Népszabadság, 2007. július 12.
-
Csermely Péter- Kiss Gábor - Ujvárossy Andrea: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest 2008.
-
Kiss Gábor: A virágtalan növények világa - Természeti értékek Biatorbágyon VI. - Biatorbágyi Krónika XI. évf, 2001, Április, 10. p.
-
Kiss Gábor: Természetvédelmi területünk a Bolha-hegy - Természeti értékek Biatorbágyon IV. - Biatorbágyi Krónika, 2001, XI. évf., Február, 34. p.
-
Kiss Gábor: Az egészséges életmódra nevelő és szemléletformáló életmódprogramok http://tamop.furkeszholding.hu/megvalositott-programok.html
-
Minta értékű egészségnapok a Fürkész Holding szervezésében - http://tamop.furkeszholding.hu/egeszsegnapok.html
-
Kiss Gábor - Budán Eszter: Hogyan segíti a felnőttoktatás az egészséges életmód kialakítását?
-
SZŰCS-FATIN FANNI - KISS GÁBOR (2013): A képzőművészet mint motivációs stratégia a biológiaórán
-
KISS GÁBOR: Miért szépek a sziklagyepek?
-
ISZLAI ÁDÁM - KISS GÁBOR: A környezeti ismeretrendszer vizsgálata a környezeti egészség témakörében
PUBLIKÁCIÓK TÁRSSZERZŐKÉNT:
-
BOLFORD GABRIELLA - KISS GÁBOR (2000): Javaslat tanösvény létesítésére Biatorbágy területén, VII. Országos Felsőoktatási Környezettudományi Diákkonferencia Abstract kötet, Debrecen p. 110.
-
BOLFORD GABRIELLA - KISS GÁBOR (2000): Környezeti nevelés lehetőségei egy tanösvénnyé javasolt biatorbágyi területen, VI. Nemzetközi Környezetvédelmi Szakmai Diákkonferencia Abstract kötet, Mezőtúr p. 12.
-
BOLFORD GABRIELLA - KISS GÁBOR (2000): Javaslat tanösvény létesítésére Biatorbágy területén, VII. Országos Felsőoktatási Környezettudományi Diákkonferencia Abstract kötet, Debrecen p. 110.
-
BOLFORD GABRIELLA és KISS GÁBOR (2001): Javaslat természetvédelmi tanösvény létesítésére Biatorbágyon, XXV. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Abstract kötet, Pécs p. 197.
-
BOLFORD GABRIELLA és KISS GÁBOR (2001): Természetvédelmi tanösvény a környezeti nevelésért Biatorbágyon, A Földrajz tanítása, Mozaik Kiadó, Szeged IX. évf. 3. sz. pp. 3-10.
-
BOLFORD GABRIELLA - KISS GÁBOR (2001): Természetvédelmi tanösvény a paleoökológia népszerűsítéséért Biatorbágyon, IV. Őslénytani Vándorgyűlés Abstract kötet, Pécsvárad p. 8.
-
CSERMELY PÉTER - KISS GÁBOR (2004): Státusztörő tehetséggondozás, Mentor Magazin, 2004. október (VI, évf. 10. szám), pp. 18-19
-
CSERMELY PÉTER - KISS GÁBOR (2008) szerk: A magyar társadalom a thetséggondozás szolgálatában, a Magyar Tehetséggondozás I. Országos Konferenciájának összefoglaló kötete, Budapest - Gábor Dénes Főiskola 2008 február 22., Magyar Tehetségsegítő Szerveztek Országos Szövetsége, 2008
-
CSERMELY PÉTER - KISS GÁBOR: Státusztörő tehetséggondozás, Kuttó középiskoli tanárok és diákok, tudós mentorok, In: Mentor magzin, 6. 10. 2004. 18-19 p.
-
CSERMELY PÉTER - KISS GÁBOR: A Tehetségpontok célja, In: Mező Ferenc - MEző Katalin (szerk).2008: Tehtségek határok nélkül, Kocka Kör Debrecen, 2008. pp 10-14.
-
LAGZI ISTVÁN LÁSZLÓ - KOLOSTYÁKNÉ P. ZSUZSANNA - FODOR ERIKA - KISS GÁBOR (2006): Egy mozgalom a kutató tanárokkal, a kutató tanárokért, Magyar Tudomány 2006. 5. szám
-
KISS GÁBOR - LAGZI ISTVÁN LÁSZLÓ (2005): Tehetséggondozó tanárok a kutató diákokért, Magyar Tudomány, 2005. 3. szám pp.337-339.
-
CECÍLIA Dr. SZIGETI, GÁBOR KISS and ISTVÁN LÁSZLÓ Dr. LAGZI ( 2006): Hungarian Research Teachers Association - HSCI2006 Proceedings of the 3rd International Conference on Hands-on Science Science Education and Sustainable Development, September 4-9, 2006 Universidade do Minho, Braga,Portugal School' Science Education and Scientific Research section, 487-490.
-
BUDÁN ESZTER - KISS GÁBOR (2012): Hogyan segíti a felnőttoktatás az egészséges életmód kialakítását? A Biológia tanítása, XX évfolyam, 2. szám, Mozaik Kiadó, Szeged, 22-34.
-
SZŰCS-FATIN FANNI - KISS GÁBOR (2013): A képzőművészet mint motivációs stratégia a biológiaórán, A Biológia tanítása, Mozaik Kiadó, Szeged. 2013./1. szám 35-43.
-
ISZLAI ÁDÁM - KISS GÁBOR (2013): A környezeti ismeretrendszer vizsgálata a környezeti egészség témakörében, A Biológia tanítása, Mozaik Kiadó, Szeged. 2013./3. szám 10-24.
| |
|
|
|
2024. Május
H | K | S | C | P | S | V | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
|
| | |
|
Mindentudás Egyeteme 150. előadás Szélessávú változat (kép: Windows Media Video V9, 259kbps; hang: Windows Media Audio V9) | |
|
|